بهترینا

مرجع تمام عکسها و خبرهای جدید دنیا

بهترینا

مرجع تمام عکسها و خبرهای جدید دنیا

گلشیفته فراهانی به ایران بازگشته است


برای ساخت اولین فیلمش در مقام کارگردان
گلشیفته فراهانی به ایران بازگشته است


سینمای ما- گلشیفته فراهانی بازیگر سینمای ایران که در سال 87 با بازی در فیلم "یک مشت دروغ" به جمع بازیگران هالیوودی پیوسته بود به ایران بازگشته است. این گزارش می‌افزاید فراهانی در حال پذیرش بازیگر برای فیلم جدید خود می‌باشد. این فیلم اولین فیلمی است که وی خود کارگردانی آن را بر عهده دارد. سایت اینترنتی پیام خرداد با انتشار این خبر اعلام کرد که  فراهانی پس از بازگشت گفته است که "شایعاتی" مبنی بر ممنوع‌الورود بودن وی و یا "تحت تعقیب" بودن وی کذب است و وی به راحتی وارد خاک ایران شده است.

گلشیفته فراهانی (شناسنامه : رهاورد فراهانی) متولد 19 تیر 1362 در تهران است و کار خود در سینما را در سال 1376 با فیلم "درخت گلابی" به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد.
وی که فارغ‌التحصیل رشته موسیقی می‌باشد در فیلم‌های دیگری نظیر مانه، بوتیک، اشک سرما، به نام پدر، میم مثل مادر، گیس بریده و سنتوری نیز حضور داشته است.
او جوان‌ترین بازیگری است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را در سن 14 سالگی به دلیل بازی در فیلم "درخت گلابی" دریافت کرده ‌است. برای فیلم اشک سرما برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هشتمین دوره جشن خانه سینما شد و برای فیلم بوتیک جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره بزرگ سه قاره (در نانت فرانسه) را بدست آورد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد