بهترینا

مرجع تمام عکسها و خبرهای جدید دنیا

بهترینا

مرجع تمام عکسها و خبرهای جدید دنیا

بیوگرافی لیلا بلوکات بازیگر نقش ملیحه در فیلم جراحت

خوانندگان ما دوست دارند بدانند که شما چه سالی و در کجا به دنیا آمدید؟

بلوکات:در چهارم آذرماه سال ۱۳۶۰ در تهران به دنیا آمدم، مجرد هستم و دو خواهر و یک برادر دارم، هم اکنون ساکن اقدسیه هستم.

و مجموعه یوسف پیامبر(ع)؟

بلوکات:مثل خیلی از کارهای تاریخی دیگر سخت بود، ساخت آن سه سال طول کشید و باید قبول کنیم که هر کاری سختی های خاص خودش را دارد. در این سریال همدلی عوامل باعث شد تا این مجموعه به موفقیت برسد، یادم می آید، زمانی که تصویربرداری این سریال به اتمام رسید، دلم هم برای کل مجموعه تنگ شد، هم برای آن فضا و هم برای بچه های گروه…

شنیدیم که ابتدا قرار بود در نقش زلیخا بازی کنی همین طور است؟

بلوکات:(می خندد)، نه آن طور که می گویید، اما حکایت اینگونه بود؛ چهار سال پیش که کار شروع شد، با من تماس گرفتند و از بین ۱۵۰۰ نفری که برای نقش «زلیخا» آمده بودند و تست دادند، من انتخاب شدم. آن زمان قرار بود «زلیخا» در دو مقطع نشان داده شود، یکی مقطع جوانی و یکی هم مقطع پیری و من برای نقش جوانی زلیخا را انتخاب شدم و نقش پیری زلیخا هم قرار بود شخص دیگری ایفا کند.

و چه اتفاقی افتاد که این نقش به کتایون ریاحی سپرده شد؟

بلوکات:یک تصادف باعث شد، البته باید اشاره کنم که نظر سازندگان هم تغییر کرد و تصمیم گرفتند کسی را بیاورند که هر دو نقش را بازی کند، اما تصادف من هم تاثیر زیادی در این تصمیم گیری داشت، چرا که آن تصادف به نوعی بود که من دو ماه روی ویلچر نشسته بودم به همین خاطر «کتایون ریاحی» انتخاب شد که انصافا چه انتخاب درستی بود، ایشان الحق از پس نقش «زلیخا» به خوبی برآمدند، به اعتقاد من ایشان بهترین انتخاب برای این نقش بود.

و بعد چه شد؟

بلوکات:مسافرت مکه برای من پیش آمد، پس از بازگشت از آن سفر، دوباره با من تماس گرفتند و این بار نقش «نفرتی تی» را پیشنهاد دادند، وقتی که می گویند نقشی قسمت آدم باشد، همین است، اگر زمین و زمان نخواهند باز هم آن کار از آن اوست و هیچ نیرویی نمی تواند جلوی تقدیر را بگیرد. من به قصه حضرت یوسف(ع) علاقه مند بودم و دوست داشتم در این پروژه بازی کنم. من چندین داستان و فیلم حضرت یوسف(ع) را بررسی کرده بودم و جالب اینکه در همه آنان نفرتی تی حضور داشت، او زنی عاشق خانواده، یکتاپرست و مهربان بود…

چه چیز این نقش برای شما جالب بود؟

بلوکات:اینکه نفرتی تی و آخناتون بت پرست نبودند، اما نمی دانستند چه چیزی را باید بپرستند تا زمانی که یوزارسیف به زندگی شان وارد شد و آنها را آگاه کرد.

در ابراهیم خلیل ا… هم حضور داشتید، باز هم نقش تاریخی؟

بلوکات:بله، می گویند چهره ام مناسب شخصیت های تاریخی است، به همین دلیل معمولا برای کارهای تاریخی انتخاب می شوم، چندین کار تاریخی را در کارنامه ام دارم و با توجه به قصه حضرت یوسف در کشور مصر، دوست دارم حتما به این کشور هم سفری داشته باشم. به هر حال مصر یکی از تاریخی ترین کشورهای دنیاست و شنیده ام که جهانگردان زیادی به آنجا می روند.

و از «نفرتی تی» بیشتر بگویید؟

بلوکات:ابتدا که قسمت نشد زلیخا را بازی کنم، کمی ناراحت شدم، اما زمانی که نقش «نفرتی تی» را خواندم، دیدم نقش زیبا و قشنگی است که جای صحبت دارد… و از این کاراکتر خیلی خوشم آمد. او انسانی یکتاپرست بود و حس کردم می توانم این نقش را بازی کنم، ضمن اینکه من تا آن زمان در کارهای تاریخی نقش منفی بازی می کردم و حضورم می توانست یک جریان متفاوت در مسیر حرفه ای من باشد… دوست داشتم در یک قالب و نقش مهربان هم بازی کنم.

و چقدر درباره این سریال و داستان مطالعه داشتید؟

بلوکات:پیش از شروع تصویربرداری سریال یوسف پیامبر(ع)، در زمان پیش تولید، فیلم هایی که درباره یوسف(ع) در تمامی کشورهای دنیا ساخته شد را دیدم، به ویژه فیلم «سینوهه، طبیب فرعون» – حتی کتابش را هم خوانده بودم – مستندی هم درباره شخصیت «نفرتی تی» ساخته شده بود که آن را هم دیدم. آگاهی از فضای کلی این داستان داشتم، البته در کنارش نباید راهنمایی ها و هدایت های کارگردان خوب این سریال آقای سلحشور را هم نادیده گرفت که کمک شایانی به من کرد.Wboys.Tk | بیوگرافی و مصاحبه با لیلا بلوکات | پسران اینترنتی

این «نفرتی تی» که ما از شما دیدیم، تا چه حد با شخصیت اصلی و مطالعات شما در این سریال شباهت دارد؟

بلوکات:کارگردان می خواست «نفرتی تی» را با یک نگاه مثبت که حتی گاهی به فرمانروا هم خط می دهد، نشان دهد که شما به طور حتم در ادامه، تاثیر این شخصیت را بر زندگی حضرت یوسف(ع) هم خواهید دید. در کتب تاریخی هم آمده است که بین آمن هوتپ چهارم و همسرش، عشق و علاقه ای شدید وجود داشته و حتی به علاقه آنان به فرزندانشان هم بسیار اشاره شده است که البته در این مجموعه زیاد به آن پرداخته نشده است که البته دلیل موجهی هم دارد، چرا که داستان این مجموعه به زندگی یوسف پیامبر(ع) می پردازد و قرار نیست خیلی به شخصیت های دیگر پرداخته شود، اتفاقا من در طول تصویربرداری همیشه به آقای مصطفی زمانی (بازیگر نقش یوسف) می گفتم که ما همه جمع شده ایم که شما در نقش یوسف(ع) بازی کنید، این سریال یک داستان قرآنی پیرامون زندگی حضرت یوسف(ع) و سایر شخصیت ها زیرمجموعه این داستان عظیم قرآنی است والبته باید بگویم که نباید از زلیخا هم به سادگی گذشت ، زمانی که او به خواست خداوند جوان و پس از آن عروس یوسف (ع)می شود.

در این مجموعه می بینیم که خیلی ایستاده بازی می کنید، کمی در این باره توضیح دهید؟

بلوکات: البته این نظر من بوده که با رضایت آقای سلحشور صورت گرفت، ما احساس کردیم که ملکه مصر باید خیلی خشک و اتو کشیده راه برود، در فیلم های دیگر هم که در مورد مصر باستان ساخته شده بود، رفتار ملکه مصر اینگونه بود.

از این کارهای به روز، آخرین بار در چه فیلمی ایفای نقش کردید؟

بلوکات:سریال «ماه عسل»…

در اخراجی های ۱، با اینکه حضور داشتید و بازی کردید، اما چه شد که در فیلم دیده نشدید؟ و حالا در سری دوم هم حضور دارید؟

بلوکات:به علت اینکه مدت زمان آن طولانی شده بود، باید قسمت هایی حذف می شد،و بخش هایی که من و خانم «مریلا زارعی» به عنوان مجری و خبرنگار، داستان را روایت و شخصیت ها را معرفی می کردیم، حذف شد. در اخراجی های ۲، از آنجا که بازیگران اخراجی های ۱ در سری دوم آن حضور داشتند، از این رو از من هم دعوت کردند تا این بار هم در نقش یک خبرنگار بازی کنم…

و کار با مجموعه یوسف پیامبر(ع)، با دیدن این سریال چه چیزی برای تان تداعی می شود؟

بلوکات: تجربه همکاری با آقای سلحشور که بسیار خوب بود، یک گروه دوستانه که یکدستی و یکرنگی در آن موج می زد. هیچ فرقی بین آدم ها هم وجود نداشت، همه مثل هم بودیم و از آنجا که داستان یک قصه قرآنی بود، انرژی متفاوتی هم در بین اعضای گروه بود، با تمام شدن تصویربرداری به شدت ناراحت و دلتنگ شدم، گرچه کار بسیار سخت و مشکل بود، اما حالا که سریال را می بینم، برای من یادآور روزهای خوب است. در مدت سه سال تصویربرداری، در زمستان روزهای بسیار سردی را مشغول کار بودیم یا در تابستان، گرمای شدید ما را آزار می داد، اما گروه از جان و دل، مایه می گذاشتند و حالا خوشحالم که می بینم از این سریال استقبال خوبی به عمل آمده است.

تصورتان این است که با این سریال به سقف آرزوهای تان رسیده اید؟

بلوکات: هیچ وقت به اینکه یک شبه ره صد ساله را بپیمایم، علاقه و اعتقاد ندارم و نخواهم داشت، عقیده من این است که یک هنرمند متعهد اگر چیزی برای گفتن و عرضه کردن داشته باشد، دیر یا زود به هدفش خواهد رسید.

و به این گفته های تان اعتقاد راسخ دارید؟

بلوکات: صددرصد. من آدمی هستم که به قول معروف اهل عملم، نه حرف! دوست دارم به جای ادعا، قابلیت های خودم را ثابت کنم.

یادمان رفت که بپرسیم فعالیت هنری خود را کی و ازکجا شروع کردید؟

بلوکات: از ۱۸ سالگی و در سال ۷۸، گرچه از ۱۵ سالگی تئاتر کار کرده بودم اما با مجموعه روزهای زندگی که ساخته کارگردان خوب و مطرح کشورمان «سیروس مقدم» بود، رسما وارد این حرفه شدم و از انتخاب خودم هم راضی هستم.

تگ های مطلب : عکس و بیوگرافی لیلا بلوکات بازیگر سریال جراحت ، از لیلا بلوکات ، بیوگرافی از لیلا بلوکات ، بیوگرافی لیلا بلوکات ، بیوگرافی کامل لیلا بلوکات ، بیوگرافی کامل لیلا بلوکات ، تصاویر جدید لیلا بلوکات ، تصاویر لیلا بلوکات ، جدیدترین عکس های لیلا بلوکات ، جشنواره فیلم فجر ، خبر لیلا بلوکات ، دانلود لیلا بلوکات ، زندگی نامه لیلا بلوکات ، سایت شخصی لیلا بلوکات ، سایت لیلا بلوکات ،

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد